Dječji vrtić Ivančica Ivanec ima 55-godišnje iskustvo u odgojno-obrazovnom radu s djecom.
Rad temeljimo na humanističko-razvojnoj koncepciji, Programskom usmjerenju odgoja i obrazovanja (1991. god.), Konvenciji o pravima djeteta (2001) te Nacionalnom kurikulumu za rani i predškolski odgoj i obrazovanje.
Iz ovih dokumenata proizlaze bitne zadaće odgojno – obrazovnog procesa Vrtića:
- a) prilagodba
- b) emocionalni razvoj djeteta sa elementima kreativnog izražavanja i stvaranja
- c) socijalni razvoj djeteta s elementima kreativnog izražavanja i stvaranja
- d) spoznajni razvoj djeteta s elementima kreativnog izražavanja i stvaranja
- e) govorni razvoj djeteta s elementima kreativnog izražavanja i stvaranja
Centralni vrtić u Ivancu broji 240-ero mališana raspoređenih u 9 odgojnih skupina dok područno odjeljenje u Radovanu broji 2 odgojne skupine s 40-ero polaznika.
Kvalitetnu odgojno- obrazovnu praksu i kurikulum vrtića izgrađuju djelatnici vrtića u skladu sa svojim profesionalnim znanjem i razumijevanjem vlastite prakse te osobne motiviranosti za proces njezina unapređivanja.
Razvoj odgojno – obrazovne prakse i kurikuluma vrtića određuje njegova „otvorenost“ prema van koja uključuje spremnost na uspostavljanje suradničkih odnosa djelatnika s obiteljima djece, drugim vrtićima i ostalim relevantnim institucijama te spremnost na povezivanje sa su stručnjacima i svim važnim tijelima lokalne zajednice.
Polazišta u radu s djecom temelje se na studiji „Nove paradigme djetinjstva“ iz kojih proizlaze sljedeće temeljne postavke:
* dijete je osobnost već od rođenja i treba ga osobno shvaćati i poštovati
* dijete nije objekt u odgojno – obrazovnom procesu, već je socijalni subjekt koji participira, konstruira i u, velikoj mjeri, određuje svoj vlastiti život i razvoj
* djetinjstvo nije samo pripremna faza za budući život, već je životno razdoblje koje ima svoje vrijednosti i svoju kulturu.
* djetinjstvo je proces koji se kontekstualizira uvijek u relaciji s određenim prostorom, vremenom i kulturom te varira s obzirom na različitost uvjeta i kulture u kojima se događa. Stoga , kao što ne postoji univerzalno dijete , ne postoji ni univerzalno djetinjstvo