Tokom mjeseca ožujka u našem vrtiću zdravstvena voditeljica je provodila zanimljivu radionicu sa djecom kojoj je tema bila „Kako i kada pravilno prati ruke“ te su pobliže upoznati sa radiom zdravstvene voditeljice u ustanovi.
Primarna svrha radionice je bila edukacija djece o važnosti provođenja higijene ruku kao i higijene općenito te kako pravilno kihati i kašljati. Budući da je upravo higijena ruku najjednostavniji i najjeftiniji način sprečavanja mnogih zaraznih bolesti važno je djecu o tome educirati od najranije dobi kako bi stekli ovu zdravu i važnu naviku.
U radionicu su sudjelovale odgojne skupine Točkice, Sovice, Zvjezdice, Leptirići, Cvjetići te Pačići i Zvončići iz podružnice u Radovanu.
Zdravstvena voditeljica je prigodno bila obučena u medicinsku uniformu što je kod djece izazvalo poseban interes i izazvalo brojna pitanja o njezinom radu.
Tokom radionice pročitana im prigodna priča „Tri prijatelja i zločesti mikrobi“ . U priči su glavni junaci Alen, Damir i Marko, tri prijatelja koja su se razboljela tako jako da se više nisu mogli igrati ni ići u školu. Jedan je imao temperaturu, drugi je dobio strašnu zubobolju, dok treći nije mogao ništa jesti jer ga je bolio trbuh i povraćao je. Za sve njihove probleme glavni krivci su bili zločesti mikrobi koji izazivaju razne bolesti ukoliko ih ne spriječimo.
Upoznati su pobliže o tome što su mikrobi tj. mikroorganizmi te kako se oni ne vide golim okom nego samo pod posebnim povećalom koje se zove mikroskop. Da im slikovito prikaže mikroorganizme zdravstvena voditeljica si je obojala ruke temperom te se rukovala sa djecom da im zorno prikaže kako se prljavština i mikrobi sa ruku prenose ukoliko ne peremo ruke. Ta aktivnost im je bila jako zanimljiva te su se i među sobom dodirivali „obojenim“ prljavim rukama i shvatili kako se mikrobi ustvari jako brzo prenose putem prljavih ruku.
Nakon toga zdravstvena voditeljica demonstrirala im je pravilno pranje ruku sapunom i vodom, te brisanje jednokratnim papirima. Ubrzo su shvatili kako se pravilno peru ruke te su odmah podignuli rukave i bacili se na posao. Brzo su trljali dlanove, prali između prstiju i ispod noktiju kako bi stvorili pjenu od sapuna koju su kasnije ispirali pod mlazom tople vode.
Poslije pranja ruku djeca su primjereno dobi bojali bojanke sa prigodnim crtežima, crtali mikrobe kako ih oni vide, izrađivali plakate za pranje ruku te izrađivali oblike mikroba od plastelina. U svim aktivnostima su otputovali u svoj svijet mašte pa su radovi ispali jako lijepo i kreativno.
Kroz igru i zabavu djeci je približen svijet mikroba i njihovog prenošenja putem prljavih ruku te im je ukazana važnost pravilnog pranja ruku koju svakodnevno kroz rad sa djecom ističemo i obavljamo.